Neem de proef op de som
 
  • De vacatureclichégenerator Onweerstaanbaar ondoorzichtig!

    Wil je snel een vacature schrijven die niet opvalt in de massa? Die naadloos past in het vlotte ‘taaltje’ van het standaard functieprofiel? Gebruik dan de vacatureclichégenerator. Succes gegarandeerd.

     
    Lees het hele artikel
  • Versterk je merk met human interest stories Raak, inspireer en activeer

    Persoonlijke verhalen die raken, inspireren of je aan het denken zetten. De inzet van human interest stories is ontzettend krachtig. Maar hoe breng je deze kracht in de wereld van contentmarketing en, nog belangrijker, hoe houd je je merk hierbij stevig op de voorgrond? In mijn blog vertel ik je er meer over.

     
  • Inspireer je doelgroep met de juiste tone of voice Overtuig met jouw verhaal

    Het gaat er niet alleen om wat je zegt, maar vooral ook om hoe je iets zegt. Uiteraard is het belangrijk dat jouw boodschap duidelijk en herkenbaar is. Minstens net zo belangrijk is de manier waarop je het vertelt, in welke tone of voice dit gebeurt. Dit bepaalt hoe je overkomt op je gewenste doelgroep.

     
  • Een succesvolle Black Friday-advertentie UX-writer to the rescue!

    Met Black Friday wil je conversie. Hoe richt je je advertentie in op gebruikerservaring? UX-writing to the rescue!

     
  • Jouw kans om te shinen Maak een sprankelend jaarverslag

    Een jaarverslag is iets anders dan een jaarrekening. Deze laatste is verplicht voor elke onderneming. Alleen grote bedrijven moeten een jaarverslag publiceren. Toch doen ook steeds meer mkb-bedrijven dit. Waarom? Hoe? Lees verder!

     
  • Klantervaring: De Bakkende Brabander 30% omzetstijging in één jaar

    Altijd een actuele website en levendige social media. Hiervoor schakelde De Bakkende Brabander ons in. Met groot succes.

     
  • Klantervaring: VCS Marketingcommunicatie draait op volle toeren

    In 2018 schakelt CEO Wim van Deijzen Vigor & Zest in als copywriter voor de nieuwe website van VCS. Inmiddels draait de marketingcommunicatie op volle toeren.

     
  • Klantervaring: Mennens Inhoudelijke contentcreatie

    In 2019 kiest Mennens voor contentcreatie door Vigor & Zest. De uitdaging: inhoudelijke vakkennis vertalen naar een vlot geschreven tekst.

     
  • Beste mevrouw/meneer...? Tips: genderbewuste brieven en e-mails

    Onze taal leeft en blijft zich ontwikkelen. Zo staat sinds 29 augustus een nieuwe set adviesteksten op taaladvies.net. Het onderwerp: genderbewust taalgebruik in brieven en e-mails. Hierover hebben veel mensen vragen, dat merken wij ook in onze schrijftrainingen.

     
  • Evergreen content Voor continue exposure

    Doorzame exposure, wie wil dat nu niet? Denk eens na over ‘evergreen content’. Daarmee haal je doorlopend een stroom nieuwe bezoekers naar je website of online platform.

     
  • Vacature Ervaren redacteur

    Ben jij ‘van de inhoud’ en heb je ervaring met zwaardere, zakelijke stukken? Schrijf jij met evenveel enthousiasme een vakinhoudelijk artikel of whitepaper, een overtuigende aanbestedingstekst of een vlot leesbaar persbericht, blog of (gast)artikel? Kom bij Vigor & Zest!

     
  • Vier zomerse workshops Voor meer resultaat van jouw schrijfwerk!

    Deze zomer is om te relaxen én leren! De Vigor & Zest Summer School 2023 biedt vier workshops, waarmee jouw schrijfwerk direct meer resultaat oplevert.

     
  • ChatGPT en copywriters Een rooskleurige samenwerking

    ChatGPT: razend populair én waardevol voor copywriters. Ontdek hoe copywriters ChatGPT kunnen inzetten, voor teksten die nóg beter raken.

     
  • Winnende offertes schrijven Hoe krijg je vaker een ‘ja’?

    De toon en inhoud van jouw offerte of prijsopgaaf én de begeleidende e-mailcorrespondentie bepalen voor een groot deel of de deal gaat vallen. Dat kun je bespelen.

     
  • Vind een social media expert Ontspannen de zomer in

    Wil je met een gerust hart de zomer in? Vertrouwen op je social media optimalisatie? Schakel een social media expert in.

     
  • Nieuwe communicatiestrategie? Doe inspiratie op!

    Wil je meer resultaat behalen met je marketingcommunicatie? Ik voorzie je graag van inspiratie, met 5 inzichten uit de praktijk.

     
  • Magazine, brochure of BroMag? Zet je organisatie op de kaart!
     
  • Storytelling wérkt Als je een goed verhaal hebt

    Zonder verhaal geen boeiende copy. Storytelling is een eeuwenoude kunst die uitblinkt door eenvoud. Je klanten willen het, dus jij ook.

     
  • Vacature VERVULD! Copywriter marketingcommunicatie

    Ben jij gek op schrijven en wil je hier je vak van maken? Bedenk je met evenveel enthousiasme SEO-vriendelijke content, een thema voor een event, een blog, mailing of human interest-artikel? Kom bij Vigor & Zest en ga vol energie aan de slag als onze copywriter marketingcommunicatie!

     
  • Inschrijven op aanbestedingen Hoe maak je het tot een succes?

    Inschrijven op aanbestedingen is voor veel ondernemers een ‘brug te ver’. Het proces lijkt te complex. Vigor & Zest kan je begeleiden.

     
  • Bid- en tenderteksten schrijven Zó ga je voor de winst!

    Bid- en tenderteksten schrijven, is een vak apart. Het uitgangspunt: geef kort en duidelijk precies antwoord op de vraag van de aanbestedende dienst. Maar dat is (veel) gemakkelijker gezegd dan gedaan.

     
  • Hoe maak je geloofwaardige content? Straal je liefde uit!

    Jouw content bereikt pas zijn doel als deze voor waarheid wordt aangenomen. Kort gezegd: als het geloofwaardig is. Want anders breng je je doelgroep niet in actie.

     
  • Maak je kennis zichtbaar Een goed begin van het nieuwe jaar

    Je organisatie beschikt over veel knowhow. Hoe maak je dat in 2023 zichtbaar?

     
  • Whitepaper schrijven Het hoe, wat en waarom

    Voorzie je doelgroep van inhoudelijke informatie, waarmee je ze echt verder helpt. Dat kan in de vorm van een uitgebreid artikel, een rapport, gids of stappenplan.

     
  • SOS schrijfvaardigheid Hoe coach je op schrijfkwaliteit?

    Medewerkers coachen op schrijfkwaliteit, kan best een uitdaging zijn. Focus vooral op deze ingrediënten: wees vriendelijk, héél duidelijk en schrap wat je kan.

     
  • Genderstrategische vacatures Vind de juiste collega (v/m)

    Trek de juiste talenten aan, mannen én vrouwen. Door genderstrategisch vacatures te schrijven. Ik adviseer drie betrouwbare methodes.

     
  • Verrijk je vacatures... en vind talent!

    Nieuw talent vinden en overtuigen om bij je organisatie aan de slag te gaan? Daar is meer voor nodig dan alleen een vacature.

     
  • Trek meer talent aan Met een ijzersterk vacatureplatform

    Steeds meer organisaties bouwen een eigen contentplatform. Dit werkt ook perfect om vacatures een podium te geven.

     
  • Zó verleid je talenten Communiceer inclusief, in tekst en beeld

    Hoe spreek je met jouw vacatures de kandidaat aan die je voor ogen hebt? Sluit geen talenten uit. Kies voor inclusieve communicatie!

     
  • Google for Jobs beloont kwaliteitscontent

    Wil je jouw vacatures optimaliseren voor Google for Jobs? Laat ons je helpen.

     
  • Zillenial-proof vacature? Checklist

    Er gaapt een generatiekloof tussen de mensen die vacatureteksten opstellen en het zo gezochte aanstormend talent. Ontdek mijn checklist voor ‘zillenial-proof' vacatures.

     
  • Je hóeft een blog niet zelf te schrijven Ontdek het gemak van onze blogservice

    Met onze blogservice blijf je ‘baas over eigen blog’. Wij geven ‘m vorm, maar je publiceert ‘m zelf. Zo ben je altijd zeker van continuïteit én authenticiteit.

     
  • Vigor & Zest bestaat 25 jaar Michel Groenveld blikt terug én vooruit

    Eind 2022 bestaat Vigor & Zest (voorheen De Huurwoordenaar) 25 jaar. Oprichter Michel Groenveld blikt terug en kijkt vooruit.

     
  • Bidwriter blogt Vergader slim en blijf vernieuwen

    Bid- en tenderteksten schrijven lijkt eenvoudig. Toch werkt dit in de praktijk vaak minder soepel. Doe je voordeel met mijn ervaringen.

     
  • Klantgericht schrijven doe je zo 4 (+2) tips om de aandacht van je klant vast te houden

    Websites praten veelal over zichzelf. In deze blog lees je 4 tips die je helpen klantgericht te schrijven. Zodat jij wél de aandacht van je klant vasthoudt.

     
  • Pakkende titel bedenken Met 9,5 tips die de aandacht grijpen

    De titel is het eerste wat de lezer van je tekst ziet. Trek 'm meteen je verhaal in! Ik deel 9 ingevingen - plus 1 bonustip.

     
  • Pakkende onderwerpregel 6 tips

    Hoe bedenk je een pakkende onderwerpregel voor je zakelijke en commerciële e-mails? Hier krijgen we vaak vragen over in onze trainingen. Ontdek 6 tips met praktijkvoorbeelden.

     
  • Inclusief schrijven Schrijven voor iedereen

    Stop met zenden! Stem af op de informatiebehoefte van je lezer. Betrek mensen, spreek ze aan zoals zij dat willen. Dat is inclusief schrijven.

     
  • Starten met contentmarketing? Ontdek waar te beginnen

    Veel bedrijven willen iets met contentmarketing. Hoe doe je dit doeltreffend? Waar vind je inspiratie en hoe verspreid je een verhaal strategisch? Vigor & Zest denkt met je mee.

     
  • Blogt jouw team al? Bereik meer klanten en sollicitanten

    Wil je jouw team aansporen om te gaan bloggen? Een goed idee, want zo geef je klanten en sollicitanten meer gevoel bij je organisatie, beschik je over een schat aan content om op social media te delen en ben je online beter vindbaar. Ontdek hoe je ook online de expertise van je collega's inzet.

     
  • Elevatorpitch Zet jouw merk succesvol in de spotlights!

    Met een elevatorpitch presenteer je jezelf op een korte en krachtige manier. Zo sta je ook sterk in je merk! Ontdek onze eyeopeners.

     
  • Tekstschrijver of copywriter? Zoek de verschillen!

    Hoe weet je of je een copywriter of tekstschrijver wilt inhuren? Is er eigenlijk een verschil? Ja, toch wel!

     
  • Communicatiemanager aannemen? Soms is inhuren slimmer

    Je zoekt een communicatiemanager voor jouw team of project. Wat is slimmer: in dienst nemen of inhuren?

     
  • Bedrijfsvideo maken Mooi beeld en een goede verhaallijn

    Wil je een bedrijfsvideo laten maken? Met deze aanpak creëer je het videovisitekaartje dat iedere potentiële klant (en de concurrentie) verbluft.

     
  • Je klant is geen persona Houd ruimte voor andere inzichten

    ‘Wat zou Janneke - 34 jaar oud, 2 kinderen, gek op retro - vinden van mijn nieuwe product?’ De ijkpersoon is geen heilige graal!

     
  • Socialmediamarketing Hoe spring je eruit?

    Socialmediamarketing is een vechtmarkt. De concurrentie op alle kanalen neemt toe. Hoe spring je eruit, met sprankelende social content die aansluit op de interesses van je ontvanger?

     
  • Begrijpelijk schrijven Zó schrijf je op B1-niveau

    Vertel je een verhaal? Dan wil je natuurlijk dat de boodschap overkomt bij je doelgroep. Het moet klare taal zijn. Hoe doe je dat? Schrijf op B1-niveau!

     
  • Google-optimalisatie SEO in 3 simpele stappen

    Bij Google-optimalisatie (of SEO) richt je zelf de informatie op je site optimaal in, voor een hoge positie in de zoekresultaten van Google.

     
  • Maak jouw contentkalender Voor meer succes op social media

    Verloopt je contentmarketing stroef op social media? Dan biedt een contentkalender uitkomst voor jou. Zo ben je uiteindelijk succesvoller op social media.

     
  • Remote contentsupport De voordelen van een contentbureau op afstand

    Thuiswerken: het was even wennen, maar voor onze klanten veranderde er weinig. Voor 80 procent gebeurt ons werk op afstand, en dat doen we al sinds onze oprichting in 1997. Waarom werkt dat zo effectief?

     
  • Zakelijk blog starten Heeft dat (nog) wel nut?

    Een zakelijk blog starten, verbetert je online zichtbaarheid en indexatie door Google. Hoe pak je het aan? Ik adviseer een simpel stappenplan.

     
  • Bloggen en vloggen Laat van je horen!

    Bloggen is een mooie manier om méér van je te laten horen. Deel kennis en successen.

     
  • Krapte op de arbeidsmarkt? Huur extra marcom-kracht in!

    Zoek je een nieuwe marcom-medewerker? Bij Vigor & Zest beheert elke expert een stukje van de marcom-puzzel. Voor content, concept en beeld.

     
  • Frisse wind door je marketingstrategie Voorjaarsschoonmaak

    Het voorjaar is vaak een geschikt moment om je marketingstrategie onder handen te nemen. Om nieuwe plannen te maken.

     
  • Marketingjargon ontrafeld Advies in heldere taal

    Mistig vakjargon... marketingexperts kunnen er wat van. Met deze lijst ben je weer bíj!

     
  • Jouw organisatie in de spotlights Bereik je doelgroep met onze marcom-expertise

    Wil jij je zichtbaarheid vergroten? Je boodschap op de juiste manier naar de juiste doelgroep overbrengen? Ontdek hoe in deze blog.

     
  • Klantervaring: DPG Media B2B-content(platform) voor ondernemers

    Voor DPG Media creëert Vigor & Zest doorlopend content om B2B-klanten te inspireren en informeren. Zoals whitepapapers, blogs en video's. Contentmarketeer B2B Kim Mulder vertelt meer.

     
  • Online video: vijf inzichten Maak impact met je video

    Ontdek vijf inzichten over online video. Zijn dit de trends? Nee, het zijn blijvertjes. Vigor & Zests videoproducer Marcel produceert al jaren volgens deze principes.

     
  • Méér conversie in 2022? Ga het nieuwe jaar in met knallende content die converteert

    Wat je doel ook is: je wilt resultaat behalen. De conversie verhogen. Hoe? Doe je voordeel met onze tips.

     
  • Geef je team een sinterklaascadeau Ga voor een schrijftraining

    Geef jezelf en je bedrijf een boost met een schrijftraining! Goed voor je communicatie naar klanten en partners én leuk om in te zetten bij het schrijven van je sinterklaasgedicht.

     
  • Millennials werven en vasthouden Je hr-uitdaging nummer één

    Millennials werven en vasthouden is je hr-uitdaging nummer één. Het moet anders, maar hoe?

     
  • Schriftelijke communicatie Je teksten op topniveau

    Breng de e-mails, brieven, brochures, rapporten en offertes van jouw organisatie op hoog niveau.

     
  • Online communicatiemiddelen Laat je inspireren

    Met de juiste online communicatiemiddelen breng je jouw boodschap feilloos over op je doelgroep.

     
  • Socialmediastrategie 3H-model: drie smaken content

    Op zoek naar een effectieve social media strategie? Het 3H-model van Google is bewezen effectief.

     
  • Duurzame exposure Altijd relevant met ‘evergreen content’

    Bevat je content interessante informatie, inspiratie of weetjes? Door dit soort 'evergreen content' te hergebruiken, profiteer je ook ná publicatie van je werk.

     
  • Reviseren: BLUF je tekst ‘Bottom line up front’-methode

    Een eerste tekstversie reviseren, hoe doe je dat? Check de tekst volgens de BLUF-methode: jouw geheime wapen.

     
  • Pakkende nieuwsbrief schrijven? Goed nieuws: zo maak je een vliegende start

    Een nieuwsbrief schrijven, is dat nu nog een goed idee? Zeker! Want een nieuwsbrief komt direct binnen bij je (potentiële) klant.

     
  • BLUF je content Plaats de ‘bottom line up front’

    BLUF staat voor ‘bottom line up front’. Het is een schrijfmethode om je verhaal te ordenen. Een waardevolle oefening.

     
  • Blijf in touch met je thuiswerkers Met een levendig intranetplatform

    Als je veel thuiswerkt, is het soms een uitdaging om ‘in sync’ te blijven met elkaar. Ter inspiratie deel ik enkele inzichten uit de praktijk.

     
  • Zoekmachineoptimalisatie Met de Vigor & Zest SEO-boost

    Wellicht wil je meer doen met zoekmachineoptimalisatie. Weet je niet goed waar te beginnen. De ‘SEO-boost’ van Vigor & Zest werkt in 5 stappen.

     
  • Meer resultaat met bloggen? Stop er liefde in

    Wil je meer resultaat behalen met bloggen? In deze post help ik je op weg. Het geheim: stop er liefde in!

     
  • Waar gaat jouw hart sneller van kloppen? MarCom Outsourcing

    Love is in the air bij Vigor & Zest! Want het is bijna Valentijnsdag. Onze MarCom-specialisten hebben zin in een date.

     
  • BLUF: bottom line up front Geef je tekst militaire stopkracht

    BLUF staat voor 'bottom line up front’. Deze schrijfmethode vanuit de militaire communicatie dwingt je om scanbare teksten op te stellen.

     
  • Klantervaring: Qualogy Marcom-outsouring, hier én voor de Cariben

    In 2015 benadert Qualogy Vigor & Zest voor een persartikel. In de jaren die volgen ontpopt de samenwerking zich tot een hecht partnerschap. 

     
  • Dilemma Uitbesteden of medewerker aannemen?

    Zoek je versterking in marketingcommunicatie? Dan start de zoektocht naar vakkennis en 100% betrokkenheid. Wacht even. Waarom zou je een medewerker aannemen, als je ook een bureau kunt inschakelen? Ontdek de voordelen.

     
  • Klantervaring: VIL Nieuwe profielteksten voor de website

    Vigor & Zest ontwikkelde nieuwe profielteksten voor de website van Van Iersel Luchtman Advocaten (VIL), in een herkenbare structuur en frisse schrijfstijl.

     
  • Corporate schrikreactie Paniek in de boardroom

    Vandaag neem ik je mee in een pijnlijk voorval. Een gebeurtenis die zich voordoet bij (vooral) grotere bedrijven. Ontdek hoe je dit voorkomt.

     
  • Meten is weten Maar gevoel is je doel

    Vigor & Zest daagt je uit: kijk vérder dan A/B-testen, persona’s en SEO-optimalisatie. Welk verhaal heeft je organisatie te vertellen?

     
  • Spraak naar tekst Efficiënter werken met spraakgestuurd schrijven

    Produceer je veel rapporten of zit je boordevol inspiratie voor blogs en artikelen? En heb je weinig tijd om alles op papier te zetten? Benut spraaksoftware en zet je ideeën om van spraak naar tekst.

     
  • Goede voornemens? Zet een (schrijf)training op ‘t verlanglijstje

    Ja hoor, die tijd van het jaar is weer gekomen dat we mogen nadenken over... de goede voornemens! Bij veel mensen staat zelfontwikkeling hoog op het (verlang)lijstje, zoals eindelijk eens echt goed zakelijk leren schrijven. En wat zou het toch mooi zijn als dit voornemen uitkomt! Aan Vigor & Zest ligt het in elk geval niet, wij helpen jou én je collega’s hier graag bij. Dus geef (jezelf) eens een training cadeau!

     
  • Staatssecretaris Knops: ‘Overheid communiceert onbegrijpelijk’

    Opvallend nieuws: staatssecretaris Knops van Binnenlandse Zaken vindt dat de overheid onbegrijpelijk communiceert. Denk aan mysterieuze belastingbrieven en een extreem onduidelijke vacaturetekst. Zijn mening: dat moet anders. Lees hoe je korte metten maakt met vage taal in je organisatie en zo meer resultaat behaalt.

     
  • Marketing-outsourcing Continuïteit, voorspelbare kosten

    Je wil een zakelijk blog opzetten. Je webcopy opfrissen met oog voor SEO. Talenten inspireren met vernieuwende vacatures. Maar het komt er gewoon niet van... De marketingafdeling heeft andere prioriteiten of mist de ervaring. Herkenbaar? (Ook) daarom marketing-outsourcing.

     
  • Help, mijn freelancer is ziek! Zo waarborg je continuïteit

    Stel je voor: je mailing of persbericht moet de deur uit. Daarom bel je je vaste freelance copywriter. Die neemt niet op. Je stuurt hem een e-mail. En dan krijg je een berichtje terug. Hij is ziek. Voorlopig kan hij helaas geen werk verrichten...

     
  • Verhoog je conversie Ontdek meer over UX-writing

    Een effectieve webpagina is gebruiksvriendelijk én zet de lezer aan tot actie. Daarvoor moeten copy en design optimaal samensmelten. Met UX-writing krijg je het voor elkaar. Een innovatieve techniek of een ‘oude bekende’ met een hippe naam?

     

Proefopdracht

Zakelijke schrijfuitdaging? Neem de proef op de som en laat Vigor & Zest je helpen.