Voel of het werkt
 
  • 18-06-2021-
  • door Lotte-

Pakkende onderwerpregel 6 tips

 

Wil je meer impact maken met je zakelijke e-mails en direct mails?

Vaker een ‘ja’ terugkrijgen van je relatie of prospect? Zorg dat je e-mails beter gelezen worden met een opvallende onderwerpregel met ‘stopkracht’. Ik geef je graag creatieve inspiratie met de volgende zes tips.

 

Trigger de nieuwsgierigheid

  • 1. Stel een vraag
    Door in je onderwerpregel een vraag te stellen, trigger je de nieuwsgierigheid. Geef een ‘problematisch’ tintje, waarbij je suggereert dat jij de oplossing biedt.

    Voorbeelden:

    • Ken je deze klassieke valkuil in IT-beheer?
    • Werkt jullie organisatie al 100% AVG-proof?
  • 2. De ‘how to…’-onderwerpregel

    Let erop dat je onderwerpregel gaat over het resultaat, niet over de inspanning. Nog beter: impliceer dat dit resultaat wordt bereikt met weinig inspanning (5 simpele stappen).

    Voorbeelden:

    • Een lagere TCO in 5 simpele stappen
    • Bespaar honderden euro’s op je werkplekhardware
 

Achter het net vissen

  • 3. Suggereer schaarste
    Mensen zijn altijd bang om achter het net te vissen. Speel hierop in. Geef je ontvanger met je onderwerpregel dus het gevoel dat snel reageren geboden is.

    Voorbeelden:

    • Alleen vandaag: gratis verzending bij je bestelling
    • Nog maar 3 plaatsen beschikbaar in ons seminar
  • 4. De aankondiging
    Of geef je ontvanger het gevoel dat je nieuwe informatie voor 'm hebt. Jouw onderwerpregel geeft aan dat het belangrijk is om verder te lezen.

    Voorbeelden:

    • Belangrijke update in je cloudoplossing
    • Introductie: onze nieuwe cloudoplossing
 

De juiste verwachting

  • 5. Kracht van getallen
    Met een getal in je onderwerpregel schep je een (heldere) verwachting. Dit prikkelt de nieuwsgierigheid veel meer dan als je in algemeenheden blijft hangen.

    Voorbeelden:

    • 15 tips om werkprocessen te automatiseren
    • Een meer wendbare organisatie in 10 stappen
  • 6. Persoonlijke onderwerpregel
    Mensen direct aanspreken met hun eigen naam, werkt gewoon. Vooral als je de voornaam van je ontvanger in de onderwerpregel kunt gebruiken.

    Voorbeelden:

    • Klaas, mag ik je vragen mijn voorstel te bekijken?
    • Els, er zijn nog 3 plaatsen vrij voor ons seminar
 

De ultieme onderwerpregel

De onderwerpregel is één van de eerste e-mailelementen waar je ontvanger naar kijkt. Het speelt een grote rol in zijn beslissing om je e-mail wel of niet te openen. Maar hoe stel je nou de ultieme onderwerpregel op?

Dat hangt af o.a. af van je branche, en van het doel en onderwerp van je e-mail. We vertellen je graag meer. Bijvoorbeeld in de training ‘Wie schrijft die krijgt!’. Of in een contentconsult. Neem contact op, we helpen je graag!

 

Contentconsult

Goede resultaten boek je samen. Daarom onderzoeken we graag waar we je bij kunnen helpen. Vraag een contentconsult aan.