-
Blijf op de hoogte.
Welke projecten voeren wij uit voor klanten? Tot welke resultaten leidt onze aanpak? Lees de blogs van de contentspecialisten van Vigor & Zest, met praktijkervaringen en tips. Hier delen wij onze passie voor marketing en communicatie.
-
Socialmediamarketing Hoe spring je eruit?
Socialmediamarketing is een vechtmarkt. De concurrentie op alle kanalen neemt toe. Hoe spring je eruit, met sprankelende social content die aansluit op de interesses van je ontvanger?
Lees het hele artikel
-
Begrijpelijk schrijven voor iedereen Zó schrijf je op B1-niveau
Vertel je een verhaal? Dan wil je natuurlijk dat de boodschap overkomt bij je doelgroep. Het moet klare taal zijn. Hoe doe je dat? Schrijf op B1-niveau!
-
Storytelling wérkt Als het maar een goed verhaal is
Zonder verhaal geen goede copy. Storytelling is een eeuwenoude kunst die uitblinkt door eenvoud. Je klanten willen het, dus jij ook.
-
Google-optimalisatie SEO in 3 simpele stappen
Bij Google-optimalisatie (of SEO) richt je zelf de informatie op je site optimaal in, voor een hoge positie in de zoekresultaten van Google.
-
Maak jouw contentkalender Voor meer succes op social media
Verloopt je contentmarketing stroef op social media? Dan biedt een contentkalender uitkomst voor jou. Zo ben je uiteindelijk succesvoller op social media.
-
Remote contentsupport De voordelen van een contentbureau op afstand
Thuiswerken: het was even wennen, maar voor onze klanten veranderde er weinig. Voor 80 procent gebeurt ons werk op afstand, en dat doen we al sinds onze oprichting in 1997. Waarom werkt dat zo effectief?
-
Zakelijk blog starten Heeft dat (nog) wel nut?
Een zakelijk blog starten, verbetert je online zichtbaarheid en indexatie door Google. Hoe pak je het aan? Ik adviseer een simpel stappenplan.
-
Je hóeft een blog niet zelf te schrijven Ontdek het gemak van onze blogservice
Met onze blogservice blijf je ‘baas over eigen blog’. Wij geven ‘m vorm, maar je publiceert ‘m zelf. Zo ben je altijd zeker van continuïteit én authenticiteit.
-
Pakkende titel bedenken Met 9,5 tips die de aandacht grijpen
De titel is het eerste wat de lezer van je tekst ziet. Trek 'm meteen je verhaal in! Ik deel 9 ingevingen - plus 1 bonustip.
-
Bloggen en vloggen Laat van je horen!
Bloggen is een mooie manier om méér van je te laten horen. Deel kennis en successen.
-
Krapte op de arbeidsmarkt? Huur extra marcom-kracht in!
Zoek je een nieuwe marcom-medewerker? Bij Vigor & Zest beheert elke expert een stukje van de marcom-puzzel. Voor content, concept en beeld.
-
Frisse wind door je marketingstrategie Voorjaarsschoonmaak
Het voorjaar is vaak een geschikt moment om je marketingstrategie onder handen te nemen. Om nieuwe plannen te maken.
-
Marketingjargon ontrafeld Advies in heldere taal
Mistig vakjargon... marketingexperts kunnen er wat van. Met deze lijst ben je weer bíj!
-
Genderstrategische vacatures Vind de juiste collega (v/m)
Trek de juiste talenten aan, mannen én vrouwen. Door genderstrategisch vacatures te schrijven. Ik adviseer drie betrouwbare methodes.
-
Jouw organisatie in de spotlights Bereik je doelgroep met onze marcom-expertise
Wil jij je zichtbaarheid vergroten? Je boodschap op de juiste manier naar de juiste doelgroep overbrengen? Ontdek hoe in deze blog.
-
Klantervaring: DPG Media B2B-content(platform) voor ondernemers
Voor DPG Media creëert Vigor & Zest content om B2B-klanten te inspireren en informeren. Contentmarketeer B2B Kim Mulder vertelt meer.
-
Hoe maak je geloofwaardige content? Straal je liefde uit!
Jouw content bereikt pas zijn doel als deze voor waarheid wordt aangenomen. Kort gezegd: als het geloofwaardig is. Want anders breng je je doelgroep niet in actie.
-
Evergreen content Voor continue exposure
Doorzame exposure, wie wil dat nu niet? Denk eens na over ‘evergreen content’. Daarmee haal je doorlopend een stroom nieuwe bezoekers naar je website of online platform.
-
Klantervaring: De Bakkende Brabander 30% omzetstijging in één jaar
Altijd een actuele website en levendige social media. Hiervoor schakelde De Bakkende Brabander ons in. Met groot succes.
-
Online video: vijf inzichten Maak impact met je video
Ontdek vijf inzichten over online video. Zijn dit de trends? Nee, het zijn blijvertjes. Vigor & Zests videoproducer Marcel produceert al jaren volgens deze principes.
-
Méér conversie in 2022? Ga het nieuwe jaar in met knallende content die converteert
Wat je doel ook is: je wilt resultaat behalen. De conversie verhogen. Hoe? Doe je voordeel met onze tips.
-
Geef je team een sinterklaascadeau Ga voor een schrijftraining
Geef jezelf en je bedrijf een boost met een schrijftraining! Goed voor je communicatie naar klanten en partners én leuk om in te zetten bij het schrijven van je sinterklaasgedicht.
-
Millennials werven en vasthouden Je hr-uitdaging nummer één
Millennials werven en vasthouden is je hr-uitdaging nummer één. Het moet anders, maar hoe? Ontdek ons trainingsprogramma.
-
Tekstschrijver of copywriter? Zoek de verschillen!
Hoe weet je of je een copywriter of tekstschrijver wilt inhuren? Is er eigenlijk een verschil? Ja, toch wel!
-
Communicatiemanager aannemen? Soms is inhuren slimmer
Je zoekt een communicatiemanager voor jouw team of project. Wat is slimmer: in dienst nemen of inhuren?
-
Vind een social media expert Ontspannen de zomer in
Wil je met een gerust hart de zomer in? Vertrouwen op je social media optimalisatie? Schakel een social media expert in.
-
De vacatureclichégenerator Onweerstaanbaar ondoorzichtig!
Wil je snel een vacature schrijven die niet opvalt in de massa? Die naadloos past in het vlotte ‘taaltje’ van het standaard functieprofiel? Gebruik dan de vacatureclichégenerator. Succes gegarandeerd.
-
Schriftelijke communicatie Je teksten op topniveau
Breng de e-mails, brieven, brochures, rapporten en offertes van jouw organisatie op hoog niveau.
-
Vacature: marcom-adviseur Bij onze klant Qualogy in Rijswijk
Onze klant Qualogy zoekt een marcom-adviseur. Weet jij als geen ander hoe je doelgroepen bereikt? En krijg je energie van samen successen behalen? Kom werken bij Qualogy én werk samen met Vigor & Zest aan de zichtbaarheid van dit geweldige IT-bedrijf.
-
Online communicatiemiddelen Laat je inspireren
Met de juiste online communicatiemiddelen breng je jouw boodschap feilloos over op je doelgroep.
-
Socialmediastrategie 3H-model: drie smaken content
Op zoek naar een effectieve social media strategie? Het 3H-model van Google is bewezen effectief.
-
Pakkende onderwerpregel 6 tips
Hoe bedenk je een pakkende onderwerpregel voor je zakelijke en commerciële e-mails? Hier krijgen we vaak vragen over in onze trainingen. Ontdek 6 tips met praktijkvoorbeelden.
-
Duurzame exposure Altijd relevant met ‘evergreen content’
Bevat je content interessante informatie, inspiratie of weetjes? Door dit soort 'evergreen content' te hergebruiken, profiteer je ook ná publicatie van je werk.
-
Inschrijven op aanbestedingen Hoe maak je het tot een succes?
Inschrijven op aanbestedingen is voor veel ondernemers een ‘brug te ver’. Het proces lijkt te complex. Vigor & Zest kan je begeleiden.
-
Reviseren: BLUF je tekst ‘Bottom line up front’-methode
Een eerste tekstversie reviseren, hoe doe je dat? Check de tekst volgens de BLUF-methode: jouw geheime wapen.
-
Blogt jouw team al? Bereik meer klanten en sollicitanten
Wil je jouw team aansporen om te gaan bloggen? Een goed idee, want zo geef je klanten en sollicitanten meer gevoel bij je organisatie, beschik je over een schat aan content om op social media te delen en ben je online beter vindbaar. Ontdek hoe je ook online de expertise van je collega's inzet.
-
Pakkende nieuwsbrief schrijven? Goed nieuws: zo maak je een vliegende start
Een nieuwsbrief schrijven, is dat nu nog een goed idee? Zeker! Want een nieuwsbrief komt direct binnen bij je (potentiële) klant.
-
Bedrijfsvideo maken Mooi beeld en een goede verhaallijn
Wil je een bedrijfsvideo laten maken? Met deze aanpak creëer je het videovisitekaartje dat iedere potentiële klant (en de concurrentie) verbluft.
-
Google for Jobs beloont kwaliteitscontent
Wil je jouw vacatures optimaliseren voor Google for Jobs? Laat ons je helpen.
-
BLUF je content Plaats de ‘bottom line up front’
BLUF staat voor ‘bottom line up front’. Het is een schrijfmethode om je verhaal te ordenen. Een waardevolle oefening.
-
Zoekmachineoptimalisatie Met de Vigor & Zest SEO-boost
Wellicht wil je meer doen met zoekmachineoptimalisatie. Weet je niet goed waar te beginnen. De ‘SEO-boost’ van Vigor & Zest werkt in 5 stappen.
-
Meer resultaat met bloggen? Stop er liefde in
Wil je meer resultaat behalen met bloggen? In deze post help ik je op weg. Het geheim: stop er liefde in!
-
Waar gaat jouw hart sneller van kloppen? MarCom Outsourcing
Love is in the air bij Vigor & Zest! Want het is bijna Valentijnsdag. Onze MarCom-specialisten hebben zin in een date.
-
BLUF: bottom line up front Geef je tekst militaire stopkracht
BLUF staat voor 'bottom line up front’. Deze schrijfmethode vanuit de militaire communicatie dwingt je om scanbare teksten op te stellen.
-
Zó verleid je talenten Communiceer inclusief, in tekst en beeld
Hoe spreek je met jouw vacatures de kandidaat aan die je voor ogen hebt? Sluit geen talenten uit. Kies voor inclusieve communicatie!
-
Trek meer talent aan Met een ijzersterk vacatureplatform
Steeds meer organisaties bouwen een eigen contentplatform. Dit werkt ook perfect om vacatures een podium te geven.
-
Klantervaring: Mennens Inhoudelijke contentcreatie
In 2019 kiest Mennens voor contentcreatie door Vigor & Zest. De uitdaging: inhoudelijke vakkennis vertalen naar een vlot geschreven tekst.
-
Klantervaring: Qualogy Marcom-outsouring, hier én voor de Cariben
In 2015 benadert Qualogy Vigor & Zest voor een persartikel. In de jaren die volgen ontpopt de samenwerking zich tot een hecht partnerschap.
-
Bid- en tenderteksten schrijven Zó ga je voor de winst!
Bid- en tenderteksten schrijven, is een vak apart. Het uitgangspunt: geef kort en duidelijk precies antwoord op de vraag van de aanbestedende dienst. Maar dat is (veel) gemakkelijker gezegd dan gedaan.
-
Je klant is geen persona Houd ruimte voor andere inzichten
‘Wat zou Janneke - 34 jaar oud, 2 kinderen, gek op retro - vinden van mijn nieuwe product?’ De ijkpersoon is geen heilige graal!
-
Verrijk je vacatures... en vind talent!
Nieuw talent vinden en overtuigen om bij je organisatie aan de slag te gaan? Daar is meer voor nodig dan alleen een vacature.
-
Blijf in touch met je thuiswerkers Met een levendig intranetplatform
Als je veel thuiswerkt, is het soms een uitdaging om ‘in sync’ te blijven met elkaar. Ter inspiratie deel ik enkele inzichten uit de praktijk.
-
Nieuwe communicatiestrategie? Doe inspiratie op!
Wil je meer resultaat behalen met je marketingactiviteiten? Ik voorzie je graag van inspiratie, met 5 inzichten uit de praktijk.
-
Bidwriter blogt Vergader slim en blijf vernieuwen
Bid- en tenderteksten schrijven lijkt eenvoudig. Toch werkt dit in de praktijk vaak minder soepel. Doe je voordeel met mijn ervaringen.
-
Klantervaring: VCS Marketingcommunicatie draait op volle toeren
In 2018 schakelt CEO Wim van Deijzen Vigor & Zest in als copywriter voor de nieuwe website van VCS. Inmiddels draait de marketingcommunicatie op volle toeren.
-
Dilemma Uitbesteden of medewerker aannemen?
Zoek je versterking in marketingcommunicatie? Dan start de zoektocht naar vakkennis en 100% betrokkenheid. Wacht even. Waarom zou je een medewerker aannemen, als je ook een bureau kunt inschakelen? Ontdek de voordelen.
-
Klantervaring: VIL Nieuwe profielteksten voor de website
Vigor & Zest ontwikkelde nieuwe profielteksten voor de website van Van Iersel Luchtman Advocaten (VIL), in een herkenbare structuur en frisse schrijfstijl.
-
Corporate schrikreactie Paniek in de boardroom
Vandaag neem ik je mee in een pijnlijk voorval. Een gebeurtenis die zich voordoet bij (vooral) grotere bedrijven. Ontdek hoe je dit voorkomt.
-
Meten is weten Maar gevoel is je doel
Vigor & Zest daagt je uit: kijk vérder dan A/B-testen, persona’s en SEO-optimalisatie. Welk verhaal heeft je organisatie te vertellen?
-
Whitepaper-marketing Het hoe, wat en waarom
Voorzie je doelgroep van inhoudelijke informatie, waarmee je ze echt verder helpt. Dat kan in de vorm van een uitgebreid artikel, een rapport, gids of stappenplan.
-
Spraak naar tekst Efficiënter werken met spraakgestuurd schrijven
Produceer je veel rapporten of zit je boordevol inspiratie voor blogs en artikelen? En heb je weinig tijd om alles op papier te zetten? Benut spraaksoftware en zet je ideeën om van spraak naar tekst.
-
Goede voornemens? Zet een (schrijf)training op ‘t verlanglijstje
Ja hoor, die tijd van het jaar is weer gekomen dat we mogen nadenken over... de goede voornemens! Bij veel mensen staat zelfontwikkeling hoog op het (verlang)lijstje, zoals eindelijk eens echt goed zakelijk leren schrijven. En wat zou het toch mooi zijn als dit voornemen uitkomt! Aan Vigor & Zest ligt het in elk geval niet, wij helpen jou én je collega’s hier graag bij. Dus geef (jezelf) eens een training cadeau!
-
Staatssecretaris Knops: ‘Overheid communiceert onbegrijpelijk’
Opvallend nieuws: staatssecretaris Knops van Binnenlandse Zaken vindt dat de overheid onbegrijpelijk communiceert. Denk aan mysterieuze belastingbrieven en een extreem onduidelijke vacaturetekst. Zijn mening: dat moet anders. Lees hoe je korte metten maakt met vage taal in je organisatie en zo meer resultaat behaalt.
-
Starten met contentmarketing? Ontdek waar te beginnen
Veel bedrijven willen iets met contentmarketing. Hoe doe je dit doeltreffend? Waar vind je inspiratie en hoe verspreid je een verhaal strategisch? Vigor & Zest denkt met je mee.
-
Marketing-outsourcing Continuïteit, voorspelbare kosten
Je wil een zakelijk blog opzetten. Je webcopy opfrissen met oog voor SEO. Talenten inspireren met vernieuwende vacatures. Maar het komt er gewoon niet van... De marketingafdeling heeft andere prioriteiten of mist de ervaring. Herkenbaar? (Ook) daarom marketing-outsourcing.
-
Help, mijn freelancer is ziek! Zo waarborg je continuïteit
Stel je voor: je mailing of persbericht moet de deur uit. Daarom bel je je vaste freelance copywriter. Die neemt niet op. Je stuurt hem een e-mail. En dan krijg je een berichtje terug. Hij is ziek. Voorlopig kan hij helaas geen werk verrichten...
-
Verhoog je conversie Ontdek meer over UX-writing
Een effectieve webpagina is gebruiksvriendelijk én zet de lezer aan tot actie. Daarvoor moeten copy en design optimaal samensmelten. Met UX-writing krijg je het voor elkaar. Een innovatieve techniek of een ‘oude bekende’ met een hippe naam?
-
Zillenial-proof vacature? Checklist
Er gaapt een generatiekloof tussen de mensen die vacatureteksten opstellen en het zo gezochte aanstormend talent. Ontdek mijn checklist voor ‘zillenial-proof' vacatures.
Contentconsult
Goede resultaten boek je samen. Daarom onderzoeken we graag waar we je bij kunnen helpen. Vraag een contentconsult aan.