Voel of het werkt
 
  • Klantervaring: VIL Nieuwe profielteksten voor de website

    Vigor & Zest ontwikkelde nieuwe profielteksten voor de website van Van Iersel Luchtman Advocaten (VIL), in een herkenbare structuur en frisse schrijfstijl.

     
    Lees het hele artikel
  • Corporate schrikreactie Paniek in de boardroom

    Vandaag neem ik je mee in een pijnlijk voorval. Een gebeurtenis die zich voordoet bij (vooral) grotere bedrijven. Ontdek hoe je dit voorkomt.

     
  • Klantervaring: DPG Media B2B-content(platform) voor ondernemers

    Voor DPG Media creëert Vigor & Zest content om B2B-klanten te inspireren en informeren. Contentmarketeer B2B Kim Mulder vertelt meer.

     
  • Meten is weten Maar gevoel is je doel

    Vigor & Zest daagt je uit: kijk vérder dan A/B-testen, persona’s en SEO-optimalisatie. Welk verhaal heeft je organisatie te vertellen?

     
  • Whitepaper-marketing Het hoe, wat en waarom

    Voorzie je doelgroep van inhoudelijke informatie, waarmee je ze echt verder helpt. Dat kan in de vorm van een uitgebreid artikel, een rapport, gids of stappenplan.

     
  • Vind de juiste marketingterm Mistig vakjargon ontrafeld

    Mistig vakjargon... marketingexperts kunnen er wat van. Met deze lijst ben je weer bíj!

     
  • Storytelling wérkt Als het maar een goed verhaal is

    Zonder verhaal geen goede copy. Storytelling is een eeuwenoude kunst die uitblinkt door eenvoud. Je klanten willen het, dus jij ook.

     
  • Evergreen content De waarde van herbruikbare content

    Doorlopend exposure, wie wil dat nu niet? Denk eens na over ‘Evergreen content’. Daarmee haal je doorlopend een stroom nieuwe bezoekers naar je website of online platform.

     
  • Verrijk je vacatures Boost je employer brand...

    Nieuw talent vinden en overtuigen om bij je organisatie aan de slag te gaan? Daar is meer voor nodig dan alleen een vacature. Kandidaten willen weten hoe het er echt aan toegaat op de werkvloer. Wie worden mijn collega’s? Wat is de cultuur? Welke sfeer hangt er? Met welke gave projecten ga ik aan de slag? Verrijk je vacatures daarom met persoonlijke ervaringsverhalen.

     
  • Online video: dé trends van nu Maak impact met je video

    Ontdek vijf inzichten over online video. Zijn dit de trends? Nee, het zijn blijvertjes. Vigor & Zests videoproducer Marcel produceert al jaren volgens deze principes.

     
  • Waar gaat je hart sneller van kloppen? Marcom-outsourcing!

    Love is in the air bij Vigor & Zest! Want het is Valentijnsdag. Laat je hart sneller kloppen met marcom-outsourcing door Vigor & Zest.

     
  • Socialmediamarketing Hoe spring je eruit?

    Socialmediamarketing is een vechtmarkt. De concurrentie op alle kanalen neemt toe. Hoe spring je eruit, met sprankelende social content die aansluit op de interesses van je ontvanger?

     
  • Nieuwe communicatiestrategie? Doe inspiratie op voor 2020

    Wil je in 2020 meer resultaat behalen met je marketingactiviteiten? Grijp de eerste weken van het nieuwe jaar aan om je communicatiestrategie te herzien. Ik voorzie je graag van inspiratie, met 5 inzichten uit de praktijk.

     
  • Goede voornemens? Zet een (schrijf)training op ‘t verlanglijstje

    Ja hoor, die tijd van het jaar is weer gekomen dat we mogen nadenken over... de goede voornemens! Bij veel mensen staat zelfontwikkeling hoog op het (verlang)lijstje, zoals eindelijk eens echt goed zakelijk leren schrijven. En wat zou het toch mooi zijn als dit voornemen uitkomt! Aan Vigor & Zest ligt het in elk geval niet, wij helpen jou én je collega’s hier graag bij. Dus geef (jezelf) eens een training cadeau!

     
  • Spraak naar tekst Efficiënter werken met spraakgestuurd schrijven

    Produceer je veel rapporten of zit je boordevol inspiratie voor blogs en artikelen? En heb je weinig tijd om dit alles op papier te zetten? Benut spraaksoftware en zet je ideeën om van spraak naar tekst.

     
  • Aansprekende bedrijfsfilm Goed verhaal, lekker kort ook

    Wil je een bedrijfsfilm laten maken? Vraag je dan af: hoe kan het productiebureau me helpen om mijn verhaal zo mooi mogelijk in beeld te brengen én het zo goed mogelijk te verwoorden? Met deze aanpak creëer je het videovisitekaartje dat iedere potentiële klant (en de concurrentie) verbluft.

     
  • Het is niet griezelig Bloggen over je expertise

    Het is vandaag Halloween. Tijd om te griezelen! Er bestaan meer dan 400 fobieën. Maar een officieel woord voor angst om te bloggen bestaat niet. De meeste bloggers schrijven namelijk over wat hen bezighoudt: hun expertise.

     
  • Halleluja Google for Jobs beloont goede vacaturetekst

    Hoe krijg je als recruiter een streepje voor in de war on talent? Tot voor kort leek een flink advertentiebudget op Indeed een slimme zet. Met de komst van Google for Jobs verandert dit. De kwaliteit van je content gaat een stuk zwaarder wegen. Yes!

     
  • Staatssecretaris Knops: ‘Overheid communiceert onbegrijpelijk’

    Opvallend nieuws: staatssecretaris Knops van Binnenlandse Zaken vindt dat de overheid onbegrijpelijk communiceert. Denk aan mysterieuze belastingbrieven en een extreem onduidelijke vacaturetekst. Zijn mening: dat moet anders. Lees hoe je korte metten maakt met vage taal in je organisatie en zo meer resultaat behaalt.

     
  • Daarom marketing-outsourcing Continuïteit, voorspelbare kosten

    Je wil een zakelijk blog opzetten. Je webcopy opfrissen met oog voor SEO. Talenten inspireren met vernieuwende vacatures. Maar het komt er gewoon niet van... De marketingafdeling heeft andere prioriteiten of mist de ervaring. Herkenbaar? (Ook) daarom marketing-outsourcing.

     
  • De vacatureclichégenerator Onweerstaanbaar ondoorzichtig!

    Wil je snel een vacature schrijven die niet opvalt in de massa? Die naadloos past in het vlotte ‘taaltje’ van het standaard functieprofiel? Gebruik dan de vacatureclichégenerator. Succes gegarandeerd.

     
  • Bidwriter blogt Waar gaat het vaak mis?

    Het schrijven van bid- en tenderteksten lijkt zo eenvoudig. Je potentiële klant stelt een aantal vragen. Je geeft antwoord. Helder en overtuigend. Is het echt zo simpel? Helaas niet! Als ervaren bidwriter ken ik de pijnpunten.

     
  • Content hergebruiken De 5 gouden tips

    Bevat je content volop interessante informatie, inspiratie of leuke weetjes? Door te hergebruiken profiteer je ook ná publicatie van je werk. Dus: blaas je huidige content nieuw leven in!

     
  • SEO met resultaat 5 inzichten

    ‘We moeten iets met SEO!’ Bij Vigor & Zest krijgen we vaak vragen over SEO-optimalisatie. Hiermee maakt je je website vindbaar in Google. En zorg je ervoor dat potentiële klanten je sneller en beter weten te vinden. Wat werkt wel, wat niet? 5 inzichten.

     
  • Contentmarketing 5 tips

    Veel bedrijven willen iets met contentmarketing. Hoe doe je dit doeltreffend? Waar vind je inspiratie en hoe verspreid je een verhaal strategisch? Vigor & Zest denkt met je mee.

     
  • Dilemma communicatie Uitbesteden of medewerker aannemen?

    Zoek je versterking in marketingcommunicatie? Dan start de zoektocht naar vakkennis en 100% betrokkenheid. Wacht even. Waarom zou je een medewerker aannemen, als je ook een bureau kunt inschakelen? Ontdek de voordelen.

     
  • Help, mijn freelancer is ziek! Wat nu?

    Stel je voor: je mailing of persbericht moet de deur uit. Daarom bel je je vaste freelance copywriter. Die neemt niet op. Je stuurt hem een e-mail. En dan krijg je een berichtje terug. Hij is ziek. Voorlopig kan hij helaas geen werk verrichten...

     
  • Verhoog je conversie Ontdek meer over UX-writing

    Een effectieve webpagina is gebruiksvriendelijk én zet de lezer aan tot actie. Daarvoor moeten copy en design optimaal samensmelten. Met UX-writing krijg je het voor elkaar. Een innovatieve techniek of een ‘oude bekende’ met een hippe naam?

     
  • Zillenial-proof vacature? Volg de checklist

    Er gaapt een generatiekloof tussen de mensen die vacatureteksten opstellen en de zo gezochte ‘young potentials’. Alleen het woord al: young potential. Dat is zó jaren negentig. Ontdek mijn checklist voor ‘zillenial-proof’-vacatures.

     

Contentconsult

Goede resultaten boek je samen. Daarom onderzoeken we graag waar we je bij kunnen helpen. Vraag een contentconsult aan.