Voel of het werkt
 
  • 16-11-2021-
  • door Lotte-

Millennials werven en vasthouden Je hr-uitdaging nummer één

 

Millennials lijken soms ongrijpbaar

Ze stellen andere eisen aan hun toekomstige baan. En ze hebben specifieke verwachtingen van de vacature en sollicitatieprocedure. Millennials werven en vasthouden is je hr-uitdaging nummer één.

Veel personeelsverloop kost geld. Het geeft onrust. Terwijl je jong talent juist nodig hebt. Het moet anders, maar hoe?

Ontdek ons millennialproof-trainingsprogramma

  • In drie dagdelen krijg je handvatten en tools voor directe verandering in je hr-beleid.

  • Ontdek onze aanpak voor millennials werven, onboarden en binden.

  • Voor méér talent, minder kosten en een kleiner verloop.

 

Daarom het millennialproof-programma

Volg het millennialproof-programma, want:

  • 67% van de millennials zoekt een andere baan.

  • 43% van de millennials wil binnen twee jaar switchen.

  • Een vertrekkende medewerker kost zo’n 20% van zijn jaarsalaris.

  • Mentaal verzuim en burn-outs komen vaker voor.

  • Het tekort op de arbeidsmarkt wordt groter.

 

Hoe bereik je de millennial?

Millennials werven, begint bij inzicht in hun generatie. Geboren tussen 1980 en 1995 zijn ze zeer mediawijs. Ze houden niet van reclamepraatjes. In een vacature zien ze graag klare taal. 

Peers en influencers
Millennials vertrouwen vaker op het oordeel van peers en influencers. Millennials werven lukt dus niet met een geacteerde bedrijfsvideo of ‘neppe’ testimonial. Millennials kiezen voor meer werkplezier.

Straal dit uit in échte berichten door collega’s, zoals een:

  • persoonlijke vlog over een werkdag

  • LinkedIn-post door een collega

  • fotorondleiding op de afdeling

Tot slot: de millennial wil je vacature in één oogopslag overzien, op zijn telefoon. Millennials werven lukt dus met overzichtelijke vacatures.

Meer weten?

Lees meer over ons millennialproof-programma of neem contact op voor meer informatie. Wij helpen je bij je hr-uitdaging nummer één: millennials werven en vasthouden.

 

Contentconsult

Goede resultaten boek je samen. Daarom onderzoeken we graag waar we je bij kunnen helpen. Vraag een contentconsult aan.