Voel of het werkt
 
  • 08-12-2020-

Trek meer talent aan Met een ijzersterk vacatureplatform

 

Geef je vacatures een podium

Steeds meer organisaties bouwen een eigen contentplatform. Dit werkt ook perfect om vacatures een podium te geven, en zo méér te delen dan alleen de vacatureteksten.

Een contentplatform is een aparte pagina of website als verlengstuk van je website. Om hier meer verdieping en inspiratie te bieden en zo je doelgroep te overtuigen.

Aansprekende content delen

Met een werkenbij-website of -platform overtuig je talenten om bij jouw organisatie te solliciteren. Het is geen lijst met vacatures, maar een aparte website of pagina, waarop je aansprekende content deelt die talenten raakt en overtuigt.

Daarbij focus je op de ideale kandidaat: alle facetten van het platform zijn op die persoon afgestemd. 

 

Veel voordelen

Zo’n platform heeft veel voordelen, zoals:

  • je bent niet gebonden aan externe vacaturebanken

  • je hebt volop mogelijkheden om je werkgeverschap bij potentiële sollicitanten over de bühne te brengen.

  • je kunt iedere soort content plaatsen die je wilt, van blog tot video.

Meer gekwalificeerde sollicitanten
Met als resultaat: meer overtuigingskracht en uiteindelijk meer gekwalificeerde sollicitanten. Als je het goed aanpakt natuurlijk.

 

Leestips: vacature schrijven en verrijken

Ben je benieuwd naar meer inzichten over hoe je een aansprekende vacature schrijft? En naar manieren om je werkenbij-platform verder op te tuigen?

Mijn collega’s deelden eerder tips over hoe je een goede vacature schrijft en hoe je de impact daarvan versterkt met storytelling. Aanraders!

 

Contentconsult

Goede resultaten boek je samen. Daarom onderzoeken we graag waar we je bij kunnen helpen. Vraag een contentconsult aan.