Neem de proef op de som
 
  • 19-06-2020-
  • door Lotte-

Meten is weten Maar gevoel is je doel

 

Welk verhaal heeft je organisatie te vertellen?

Denk jij bij de term ‘marketingstrategie’ aan aantallen kliks, bestellingen, online zichtbaarheid? Aan doelstellingen vastleggen, resultaten meten? Dan dagen we je uit: kijk vérder dan A/B-testen, persona’s en SEO-optimalisatie. Welk verhaal heeft je organisatie te vertellen?

 

Iedereen klinkt hetzelfde

Het idee achter veel onlinemarketingstrategieën: een reputatie kun je omrekenen naar online prestaties. Dit maakt marketing tot een waardevolle (want: kwantificeerbare) bondgenoot van sales en de business. Maar… klopt dit wel?

Gebrek aan beleving

Veel (grote) organisaties lijken steeds meer op elkaar. Uit de marketing spreekt een gebrek aan beleving. Steeds klinkt hetzelfde gladde verhaal. Dit zag je ook tijdens de coronacrisis. We moesten ‘er zijn voor elkaar’ en ‘het samen doen’, zo klonk het keer op keer.

 

Een verhaal dat raakt

Hoe overtuigend is zo’n ‘veilig’, onopvallend verhaal? Bij Vigor & Zest laten we liever zien wat onze klanten beweegt.

Een tegendraads geluid

Wil je een sales funnel inrichten voor optimale conversie? Meetbare doelstellingen voor je SEO-strategie? Prachtig, maar zorg er vooral voor dat je je eigen verhaal vertelt, een verhaal dat raakt. En ook eens een tegendraads geluid laat horen. Want meten is weten, maar gevoel is je doel.

 

Proefopdracht

Zakelijke schrijfuitdaging? Neem de proef op de som en laat Vigor & Zest je helpen.