Voel of het werkt
 
  • 20-12-2019-
  • door Michelle-

Nieuwe communicatiestrategie? Doe inspiratie op voor 2020

 

Een goed voornemen!

Wil je in 2020 meer resultaat behalen met je marketingactiviteiten? Grijp de eerste weken van het nieuwe jaar aan om je communicatiestrategie te herzien. Ik voorzie je graag van inspiratie, met 5 inzichten uit de praktijk.

Communicatiestrategie: vaag?

Je hebt een doel voor ogen. Je communicatiestrategie geeft antwoord op de vraag: hoe ga je dat doel bereiken met de inzet van communicatie?

Beantwoord deze vraag zo specifiek mogelijk. Het liefst op basis van een markt- en doelgroeponderzoek. Tip: combineer inzichten uit communicatiehandboeken en literatuur met je eigen onderzoeksresultaten.  

Houd het simpel

Als je je strategie op papier gaat zetten, heb ik een tip: houd het simpel. Een communicatiestrategie uitschrijven in een document van 10 pagina’s is niet nodig. Denk aan de woorden van Einstein: “Als je het niet simpel kan uitleggen, begrijp je het zelf niet.”

 

Op papier versus praktijk

Je strategie staat nu op papier. Nu is het zaak om het te verwerken in je plannen en communicatie-uitingen. Maak duidelijke keuzes. Kies welke kanalen, tone-of-voice en middelen je inzet. En werp regelmatig een blik op je strategie, zodat je focus houdt.

Vertrouw op je fingerspitzengefühl

Een communicatiestrategie is geen wetenschappelijke succesformule voor een converterende campagne. Een strategie is ook geen excuus om spontante ideeën te weren. Reacties als: “Leuk idee, maar dit valt buiten onze strategische scope”, zijn doodzonde.

Een communicatiestrategie is wél: een fijne leidraad voor je marketingactiviteiten. Maak daarnaast ook ruimte voor spontane, creatieve ideeën. Vertrouw op je gevoel en experimenteer!

 

En maak het meetbaar

Door je resultaten continu te analyseren, ontdekt je wat werkt bij je doelgroep. Onze contentspecialisten houden graag een vinger aan de pols. Met bijvoorbeeld een strategisch plan, continue stroom aan content en een maandelijkse rapportage.

Een gaatje vrij in 2020?

Is het tijd voor een nieuwe communicatiestrategie? En kun je daarbij wat hulp gebruiken? Plan een contentconsult met ons. Samen laten we de creativiteit stromen. En bieden we je inzichten voor meer resultaat in 2020 (vrijblijvend).

 

Contentconsult

Goede resultaten boek je samen. Daarom onderzoeken we graag waar we je bij kunnen helpen. Vraag een contentconsult aan.