Voel of het werkt
 
  • 25-08-2020-
  • door Michelle-

Nieuwe communicatiestrategie? Doe inspiratie op!

 

5 inzichten uit de praktijk

Wil je meer resultaat behalen met je marketingactiviteiten? Grijp de kans om je communicatiestrategie te herzien. Ik voorzie je graag van inspiratie, met 5 inzichten uit de praktijk.

Inzicht 1: Beantwoord deze vraag helder
Je hebt een doel voor ogen. Je communicatiestrategie geeft antwoord op de vraag: hoe ga je dat doel bereiken met de inzet van communicatie?

Beantwoord deze vraag helder. Het liefst op basis van een markt- en doelgroeponderzoek.

Inzicht 2: Houd het simpel
Als je je strategie op papier zet, heb ik een tip: houd het simpel. Een communicatiestrategie uitschrijven in een document van 10 pagina’s is niet nodig.

 

Op papier versus praktijk

Je strategie staat nu op papier. Nu is het zaak om het te verwerken in je plannen en communicatie-uitingen. Maak duidelijke keuzes. Kies welke kanalen, tone-of-voice en middelen je inzet. 

Inzicht 3: Vertrouw op je gevoel
Een communicatiestrategie is geen wetenschappelijke succesformule voor een converterende campagne. Een strategie is ook geen excuus om spontante ideeën te weren.

Een communicatiestrategie is wél: 

  • een fijne leidraad voor je marketingactiviteiten,

  • die ruimte laat voor spontane, creatieve ideeën.

Vertrouw op je gevoel en experimenteer!

 

En maak het meetbaar

Inzicht 4: Analyseer je resultaten continu 
Zo ontdekt je wat werkt bij je doelgroep. Onze contentspecialisten houden graag een vinger aan de pols. Met bijvoorbeeld een strategisch plan, continue stroom aan content en een maandelijkse rapportage.

Inzicht 5: Plan een contentconsult met ons
Is het tijd voor een nieuwe communicatiestrategie? En kun je daarbij hulp gebruiken? Samen laten we de creativiteit stromen. En bieden we je inzichten voor meer resultaat.

 

Contentconsult

Goede resultaten boek je samen. Daarom onderzoeken we graag waar we je bij kunnen helpen. Vraag een contentconsult aan.