Neem de proef op de som
 

Ropetex & Powertex Interne en externe campagne voor positionering

 

Méér naamsbekendheid en boost in de omzet

Wat als je binnen 1,5 jaar de omzet van je huismerken wilt verhogen met 20%? Dit was het geval bij de 'Lifting Solutions Group' van het Zweedse concern Axel Johnson International. Bij Vigor & Zest ontwikkelden we een uitgebreide externe én interne campagne om Ropetex (staalkabels) en Powertex (hijs- en hefmiddelen, valbeveiliging) te positioneren als het betrouwbare huismerk van de Lifting Solutions Group.

 

De doelstellingen:

  • Eindgebruikers van staalkabels en professionals in de hijs- en hefsector (incl. inkopers en adviseurs) moesten Ropetex en Powertex gaan zien als een betrouwbare keuze.

  • Een alternatief voor A-merken, dat in tal van situaties een uitstekende oplossing biedt.

  • De actieve naamsbekendheid moest omhoog. De passieve naamsbekendheid concreter, duidelijker.

  • Hiervoor was het nodig dat de LSG-companies de merken Ropetex en Powertex beter uitdragen en vaker adviseren (push).

  • Verder was het nodig dat Ropetex en Powertex beter zichtbaar werden en de USP’s vaker worden uitgelicht (pull).

 

Wij ontwikkelden o.a.:

  • Zorgvuldig geschreven brand stories voor zowel Ropetex als Powertex: deze bepalen de juiste tone of voice en vormen de basis van alle overige marcom- en salesmaterialen

  • Aantrekkelijk vormgegeven briefing (boekje) voor het management met de achtergrond van de campagne én handvatten om hun team te enthousiasmeren over Ropetex en Powertex

  • Nieuwsbrieven, intranetartikelen en ervaringsverhalen van collega's over de voordelen, meerwaarde en USP's van Ropetex en Powertex (intern)

  • Nieuwsberichten op narrowcasting en persoonlijke e-mailflow vanuit de vestigingen naar medewerkers, gesegmenteerd naar commercieel/ technisch/ universeel (intern)

  • Table stands en posters met daarop de voordelen van Ropetex en Powertex voor collega's (intern)

  • Salespresentatie die collega's kunnen gebruiken tijdens klantgesprekken (intern)

  • Webcopy die de vele voordelen en meerwaarde van de huismerken voor klanten benadrukt (extern)

  • Expert-interviews over de vele USP's van de huismerken, o.a. het kwaliteitsproces, sustainability-audits, supply chain (extern)

In 9 talen

En dit alles in 9 talen. Waaronder Fins, Duits, Zweeds, Spaans, Italiaans, Frans en Deens. Want de bedrijven binnen de Lifting Solutions Group zijn verspreid over heel Europa.

 

Proefopdracht

Zakelijke schrijfuitdaging? Neem de proef op de som en laat Vigor & Zest je helpen.