Neem de proef op de som
 

accon■avm Prinsjesdagcommunicatie

 

Ondernemers informeren: vóór, tijdens en ná Prinsjesdag

Accountants- en adviesorganisatie accon■avm (opgegaan in Flynth) rekende jarenlang op continue marcom-ondersteuning door Vigor & Zest. Eén van de belangrijkste momenten van het jaar voor accon■avm: Prinsjesdag. 

Van 2018 t/m 2022 coördineerde en ontwikkelden wij de communicatie rondom deze dag. Van een overkoepelend campagnethema, communicatieplan en concept tot de volledige uitwerking van interviews, blogs, artikelen en socialmediaberichten. Inclusief visuele vormgeving.

Telkens was het doel: ondernemers vóór, tijdens en ná Prinsjesdag informeren over de belangrijkste wijzigingen uit de Miljoennota. Op een duidelijke, laagdrempelige en aantrekkelijke manier.

2018: 'En nu het zoet?'
In 2018 bedachten we 'Nu het zoet' als centraal campagnethema. Verwijzend naar de uitspraak van de premier kort daarvoor, die beloofde dat 'het zoet' voor ondernemers niet meer lang op zich zou laten wachten.

De vraag die we de experts bij elke maatregel voorlegden was: Hoe zoet (of zuur!) is deze maatregel voor ondernemers? Zij legden de maatregel vervolgens aan de 'zoet-zuurbarometer'. Het thema verweefden we door in alle communicatie-uitingen: in interviews met experts én ondernemers, in artikelen, nieuwsberichten en socialmediaposts.

 

Proefopdracht

Zakelijke schrijfuitdaging? Neem de proef op de som en laat Vigor & Zest je helpen.