Ik wil nú resultaat
 
  • 22-05-2019-
  • door Milou-

Content hergebruiken De 5 gouden tips

 

Blaas uw content nieuw leven in

Bevat uw content volop interessante informatie, inspiratie of leuke weetjes? Door te hergebruiken profiteert u ook ná publicatie van uw werk. Dus: blaas uw huidige content nieuw leven in!

‘Blader terug’ in uw contentgeschiedenis en pik dátgene eruit waar uw doelgroep enthousiast op reageerde. Pak vervolgens deze tips erbij en produceer met meer gemak nieuwe content.

1. Luister naar uw volgers

Bekijk een overzicht van uw content en ga voor uzelf na: welke blogs, nieuwsberichten en posts werkten goed bij mijn doelgroep? Maak een lijst van ‘best scorende content’ – het liefst op basis van Analytics-resultaten – en sla ze op in een document.

2. Schrijf een follow-up

Een spannende serie krijgt een vervolg. U kunt ook een ‘tweede seizoen’ uitbrengen. Met de best gescoorde blogs, artikelen en social posts. In de vorm van een ‘deel 2’ of misschien een vaste rubriek? 

Bijvoorbeeld: hebt u gemerkt dat uw doelgroep veel vragen heeft naar aanleiding van een eerste blog? Of is er meer nieuws over dit onderwerp? Reden om een vervolglog te schrijven.  

3. Kies een andere vorm

Een bestsellerboek wordt vaak verfilmd. Wat hebt u met uw ‘bestsellercontent’ gedaan? Laat uw mooiste verhalen, artikelen en posts niet liggen.

Dus: schreef u vorig jaar een nieuwsbericht over een bepaald onderwerp? Giet de inhoud van het bericht in een andere vorm. Bijvoorbeeld in een interview, blog, infographic, video of fotoreportage.

4. Verander de invalshoek

Deze tip vraagt om een journalistiek oog. Elk onderwerp in uw content kunt u op talloze manieren benaderen. Stel: uw onderwerp is een nieuwe koekenpan.

Welke invalshoeken kunt u bedenken?

  • De favoriete koekenpan van…
  • 5 tips voor de perfecte biefstuk
  • De koekenpannentest
  • Wel of geen antiaanbaklaag?
  • Dag van het gebakken ei: hoe bak jij ze het liefst?
  • Enzovoorts… 

5. Knip uw content op

Zet uw contentproducties effectiever in door het op te splitsen in kleinere items. Pik de mooiste quotes, tips, beelden en conclusies uit uw content. Deze plaatst u vervolgens in illustraties, social media-berichten of korte blogs.

Uw content opknippen is niet kopiëren, want uiteraard geeft u zelf een nieuwe (actuele) draai aan uw verhalen.

Inspiratiesessie

Vertel ons uw zakelijke uitdaging. Tijdens een inspiratiesessie ontrafelen we uw vraagstuk. Vervolgens komen we met een doordacht plan van aanpak. Daarin richten we ons maar op één ding: resultaat voor u en uw organisatie.