Ik wil nú resultaat
 
  • 20-12-2019-
  • door Michelle-

Nieuwe communicatiestrategie? Doe inspiratie op voor 2020

 

Wilt u in 2020 meer resultaat behalen met uw marketingactiviteiten? Grijp de eerste weken van het nieuwe jaar aan om uw communicatiestrategie te herzien. Een goed voornemen! Ik voorzie u graag van inspiratie, met 5 inzichten uit de praktijk.

Communicatiestrategie: vaag?

U hebt een doel voor ogen. Uw communicatiestrategie geeft antwoord op de vraag: hoe gaat u dat doel bereiken met de inzet van communicatie?

Beantwoord deze vraag zo specifiek mogelijk. Het liefst op basis van een markt- en doelgroeponderzoek. Tip: combineer inzichten uit communicatiehandboeken en literatuur met uw eigen onderzoeksresultaten.  

Houd het simpel

Als u uw strategie op papier gaat zetten, heb ik een tip voor u: houd het simpel. Een communicatiestrategie uitschrijven in een document van 10 pagina’s is niet nodig. Denk aan de woorden van Einstein: “Als je het niet simpel kan uitleggen, begrijp je het zelf niet goed genoeg.”

 

Op papier versus praktijk

Uw strategie staat nu op papier. Nu is het zaak om het te verwerken in uw plannen en communicatie-uitingen. Maak duidelijke keuzes. Kies welke kanalen, tone-of-voice en middelen u inzet. En werp regelmatig een blik op uw strategie, zodat u focus houdt.

Vertrouw op uw fingerspitzengefühl

Een communicatiestrategie is geen wetenschappelijke succesformule voor een converterende campagne. Een strategie is ook geen excuus om spontante ideeën te weren. Reacties als: “Leuk idee, maar dit valt buiten onze strategische scope”, zijn doodzonde.

Een communicatiestrategie is wél: een fijne leidraad voor uw marketingactiviteiten. Maak daarnaast ook ruimte voor spontane, creatieve ideeën. Vertrouw op uw gevoel en experimenteer!

 

En maak het meetbaar

Door uw resultaten continu te analyseren, ontdekt u wat werkt bij uw doelgroep. Onze contentspecialisten houden graag een vinger aan de pols. Met bijvoorbeeld een strategisch plan, continue stroom aan content en een maandelijkse rapportage.

Een gaatje vrij in 2020?

Is het tijd voor een nieuwe communicatiestrategie? En kunt u daarbij wat hulp gebruiken? Plan een inspiratiesessie met ons. In 2 uur laten we de creativiteit stromen. En bieden we u inzichten voor meer resultaat in 2020 (vrijblijvend).

 

Inspiratiesessie

Vertel ons uw zakelijke uitdaging. Tijdens een inspiratiesessie ontrafelen we uw vraagstuk. Vervolgens komen we met een doordacht plan van aanpak. Daarin richten we ons maar op één ding: resultaat voor u en uw organisatie.