Ik wil nú resultaat
 
  • 31-10-2019-
  • door Cindy-

Het is niet griezelig: bloggen over uw expertise

 

Het is vandaag Halloween. Tijd om te griezelen! Er bestaan meer dan 400 fobieën. Maar een officieel woord voor angst om te bloggen bestaat niet. De meeste bloggers schrijven namelijk over wat hen bezighoudt: hun expertise. 

Voor sommige mensen is die expertise 'hoe schrijf ik een goede blog?', voor anderen is dat 'voor welke subsidies komt u als ondernemer in aanmerking'. Wat uw niche ook is, er zullen altijd mensen geïnteresseerd zijn. 77% van de internetgebruikers leest namelijk blogs. En dat aantal groeit elk jaar.

Zakelijk bloggen

Een zakelijke blog met goede SEO-woorden kan dus veel traffic opleveren. Dat betekent: meer bezoekers en meer potentiële klanten. Maar liefst 55% procent meer dan bedrijven die niet bloggen.

Kies voor kwaliteit

Blogs zorgen dus vaak voor meer traffic naar uw site, maar dit betekent niet dat kwantiteit boven kwaliteit gaat. Uit onderzoek blijkt namelijk dat potentiële klanten graag meer te weten komen over een bedrijf door de blogs te lezen. Vandaar dat auteurs van een blog met een insteek als “hoe schrijf ik een goede blog?” vaak adviseren na te denken over wie uw publiek is. Een goede tip dus!

Vind uw passie!

Te veel tips kunnen misschien afschrikken. Uzelf informeren en voorbereiden is goed, maar zorg dat u niet wordt overspoeld. U bent geen Harry Mulisch, begin gewoon! Kies voor een onderwerp waar u zich expert in voelt. Én waar u gepassioneerd voor bent. Of dat nu “de groei van kunstmatige intelligentie” is of “hoe onthoud je Pi tot 30 decimalen?”. Vind uw passie!

Benieuwd wat Vigor & Zest hierin kan betekenen voor u? Lees meer over contentsupport en arbeidsmarktcommunicatie.

 

Inspiratiesessie

Vertel ons uw zakelijke uitdaging. Tijdens een inspiratiesessie ontrafelen we uw vraagstuk. Vervolgens komen we met een doordacht plan van aanpak. Daarin richten we ons maar op één ding: resultaat voor u en uw organisatie.