Ik wil nú resultaat
 
  • 19-03-2020-
  • door Janou-

Evergreen content: de waarde van herbruikbare content

 

Ga voor continue exposure

Doorlopend exposure, wie wil dat nu niet? Denk eens na over ‘Evergreen content’. Daarmee haalt u doorlopend een stroom nieuwe bezoekers naar uw website of online platform.

Wat is Evergreen content?

Evergreen content is content die altijd relevant is. Vernoemd naar boomsoorten die het hele jaar door hun groene kleur behouden. En een teken van eeuwig leven zijn. Tijdloze content, dus.

Wat dit specifiek betekent dit voor u? Dat u de tekst maar één keer hoeft te (laten) schrijven. Terwijl u er misschien wel jaren van kan profiteren. Omdat de tekst interessant is én blijft. En ‘vers’ is voor nieuwe lezers, ongeacht de datum.

Hierdoor neemt de traffic naar het artikel en dus naar uw website of online platform alleen maar toe. Zo genereert u keer op keer nieuwe leads, zonder er iets voor te doen.

Enkele voorbeelden

Maar wat is dat dan, Evergreen content? Nou, u kunt denken aan:

  • Wat betekent… Korte, duidelijke lijstjes met definities. Stel u geeft belastingadvies, besteed dan een pagina aan jargon, zoals due diligence en exportkredietgarantie. Er zijn altijd mensen die daarnaar zoeken.

  • Tips. ‘10 tips voor groeiende ondernemers’, relevant voor scale-ups in 2015 én in 2020.

  • How-to-video’s. Verkoopt u een product, zoals sanitair? Met een korte instructievideo laat u eenvoudig zien hoe u tegels zaagt. Of in tegels boort. Er is altijd wel iemand die z’n badkamer wil verbouwen.

  • Productrecensies. Een goed product kent geen houdbaarheidsdatum.

Of FAQ’s. Veelgestelde vragen doen het altijd goed. Denk aan ‘hoe schrijf ik een aantrekkelijke vacature?’ of ‘wat mag ik meenemen in mijn handbagage?’ Want ja, Google is everyone’s best friend.

Deze formats maken je content niet automatisch evergreen. Maar de structuur maakt het wel makkelijker. Haal hier dus je voordeel uit. En investeer in deze vormen van content.

 

Evergreen content + SEO

Combineert u Evergreen content met SEO-optimalisatie, dan hebt u een gouden formule in handen. Bepaal welke keywords relevant zijn voor uw bedrijf, en zorg zo voor meer traffic naar uw website.

Weten welke keywords goed scoren? Doe een zoekwoordenonderzoek. Hoe u deze vervolgens het beste toepast in uw tekst, leest u hier.

De perfecte contentcocktail

Evergreen content heeft ook een tegenhanger: vluchtige content. Denk aan nieuwsberichten, statistieken of de nieuwste modetrends. Keywords in deze artikelen zijn op dat moment relevant, maar worden later niet meer gegoogeld. Toch weegt het één niet tegen het ander op. Want als het relevant is, is het de moeite waard om te delen. Ook door in te spelen op actualiteiten trekt u traffic naar uw site. De beste contentmarketingstrategie voor uw bedrijf blijft dus een mix.

Is uw content al evergreen?

Benieuwd of uw content evergreen is? Blader eens terug in uw contentgeschiedenis en bekijk wat u al hebt. Wellicht kunt u vluchtige content alsnog ombuigen in Evergreen content. Zo blaast u oude content nieuw leven in. Collega Lotte licht graag toe hoe u dit het beste aanpakt.

Ideeën nodig? Neem contact op voor een kosteloze ‘Evergreen’-inspiratiesessie'. Op uw locatie of bij ons in Arnhem. Natuurlijk nemen we ook graag het werk (deels) uit handen. Of verzorgen een training voor uw afdeling waarna u zelf met Evergreen content aan de slag kunt.

 

Inspiratiesessie

Vertel ons uw zakelijke uitdaging. Tijdens een inspiratiesessie ontrafelen we uw vraagstuk. Vervolgens komen we met een doordacht plan van aanpak. Daarin richten we ons maar op één ding: resultaat voor u en uw organisatie.