ik wil nú resultaat
 
  • 21-05-2019-
  • door Lotte-

Contentmarketing 5 tips

 

Méér dan een hype?

Veel bedrijven willen 'iets' met contentmarketing. Hoe doet u dit doeltreffend? Waar vindt u inspiratie en hoe verspreidt u een verhaal strategisch? Vigor & Zest denkt met u mee. 

Contentmarketing is een hype. En dat is deels terecht, want soms heeft een bevlogen blog meer effect heeft dan een dwingende advertentie. Ook kan het een goede manier zijn om meer interactie met uw doelgroep te creëren. Wilt u ook meer resultaat met contentmarketing, maar weet u nog niet hoe te beginnen? We geven u 5 tips.

  • Tip 1: contentmarketing is geen doel op zich
    Bedenk van tevoren wat u ermee wilt bereiken. Dat kan bijvoorbeeld zijn: naamsbekendheid creëren, een nieuwe doelgroep aanspreken of een specifiek product promoten.

  • Tip 2: maak strategische keuzes 
    Maak – op basis van uw doelen – een plan voor de creatie en planning van contentmarketing. Denk goed na over de frequentie, insteek, timing en kanalen.

  • Tip 3: verras met originaliteit 
    Wees niet dwingend, maar verpak de commerciële boodschap in originele berichten. Dus niet: “Onze koffie is de beste.” Maar wel: “Bekijk het ochtendritueel van… ”

  • Tip 4: blink uit met beeld 
    Zet contentmarketing altijd kracht bij met een sterke foto, video, gif of infographic. Een post met foto wordt over het algemeen beter bekeken dan tekstuele content.

  • Tip 5: analyseer en leer  
    Experimenteren, bijwerken en opnieuw proberen. Analyseer hoe de content door uw publiek wordt ontvangen. Houd uw marketingdoel daarbij steeds in het oog. 

Zoekt u een contentpartner die knallende teksten schrijft én meedenkt? Kom eens langs voor een kosteloze inspiratiesessie! Wij werken ook graag samen met andere bureaus, zodat uw contentmarketingplan het best tot zijn recht komt. 

 

Inspiratiesessie

Vertel ons uw zakelijke uitdaging. Tijdens een inspiratiesessie ontrafelen we uw vraagstuk. Vervolgens komen we met een doordacht plan van aanpak. Daarin richten we ons maar op één ding: resultaat voor u en uw organisatie.