Ik wil nú resultaat
 
  • 15-11-2019-
  • door Jessica-

Aansprekende bedrijfsfilm: goed verhaal, lekker kort ook

 

Wilt u een bedrijfsfilm laten maken? Vraag u dan af: hoe kan het productiebureau me helpen om mijn verhaal zo mooi mogelijk in beeld te brengen én het zo goed mogelijk te verwoorden? Met deze aanpak creëert u het videovisitekaartje dat iedere potentiële klant (en de concurrentie) verbluft.

Misschien hebt u het bij concullega’s gezien: een prachtige bedrijfsvideo met geweldige beelden maar zonder sterk verhaal. De identiteit van de onderneming ontbrak. Zonde, want op die manier is de bedrijfsnaam in de video inwisselbaar en is de video geen verrijking voor de website of social kanalen.

Hoe voorkomt u dat u met ditzelfde euvel te maken krijgt? Het draait om doordachte verweving van tekst met beeld én een goede verhaallijn. Want zo blijft u de kijker boeien met uw boodschap. Ontdek hoe Vigor & Zest u hierbij helpt.

Interview vooraf: wat wilt u vertellen

Om tot een sterk verhaal te komen, plannen we voor de opnames altijd een interview. Of het nu om een klantverhaal, testimonial of interviewvideo gaat: een (ruw) script geeft houvast. Tijdens de opnames en in de voorbereidende fase. U krijgt zo al een idee hoe de video eruit komt te zien én u houdt de lengte van de video in toom. Kijkers willen een goed, compact verhaal. Met een script voorkomt u dat het verhaal tijdens de opnames alle kanten op gaat.

 

Zo moet het NIET

We pakken er een voorbeeld bij, kijk eens naar de video. Hebt u een idee wat dit (fictieve) bedrijf doet, wat het bijzonder maakt en waarom u met deze onderneming moet samenwerken? Wij ook niet.

Onze tips:

  • Kies voor een concrete tekst, schrap clichés
  • Gebruik beelden die kenmerkend zijn voor uw bedrijf
  • Benoem overtuigende USP’s

Projectmanagement

Een interview plannen is een belangrijk onderdeel van de voorbereiding. Waar gaan we filmen, hoe laat, met wie en wanneer is het script af? Ook deze vragen horen bij de voorbereiding. Voor een soepele samenwerking nemen wij het projectmanagement op ons. Zodat u altijd weet waar u aan toe bent.

Spanningsboog in uw video

U wilt de kijker tot het einde vasthouden. Een boeiend verhaal vertellen met een kop en een staart is één. Dit op een aansprekende manier in beeld brengen twéé. Onze film- en montageprofessional besteedt daarom veel aandacht aan de enscenering: alleen een ‘talking head’ is not done, er moet ook beweging zijn. Beelden van de onderneming, interactie met collega’s of vertellen terwijl u wandelt. Zo creëert u een spanningsboog.

Ondertiteling: bereik ook millennials

Uw verhaal staat op beeld, precies zoals u het voor ogen had. Mooi! De finishing touch is de ondertiteling. Want geïnteresseerden hebben niet altijd de mogelijkheid om uw video met geluid af te spelen. Zéker als u ook millennials wilt bereiken, die uw video vooral op hun telefoon bekijken. Om ook bij hen uw boodschap onder de aandacht te brengen, voegen we ondertiteling toe. We kunnen deze titeling ook Nederland- Engels en Engels-Nederlands vertalen. Correcte ondertiteling is een must, anders leidt het af of wekt het irritatie op. 

Budgettip: filmen met uw telefoon

Wilt u zelf een betaalbare promovideo filmen, bijvoorbeeld met vlog-elementen? Ga dan aan de slag met uw smartphone. Want met de telefoons van nu kunt u heel prima video’s filmen. We geven u graag tips voor bruikbare beelden. En nemen de editing voor u uit handen. Wilt u via uw telefoon live gaan op Facebook of meer doen met Instagram stories? Ook hierbij geven we u graag advies.

Deel het resultaat

Staan alle puntjes op de ‘i’? Dan mag de bedrijfsfilm gezien worden. Deel hem op uw website, via LinkedIn of via Facebook. Denk ook eens aan Instagram: een foto- en videogeniek medium met volop zakelijke kansen.

Wilt u eens sparren over uw bedrijfsfilm en het (SEO-proof) delen daarvan? Kom langs voor een inspiratiesessie op ons kantoor in Arnhem. De koffie staat klaar!

 

Inspiratiesessie

Vertel ons uw zakelijke uitdaging. Tijdens een inspiratiesessie ontrafelen we uw vraagstuk. Vervolgens komen we met een doordacht plan van aanpak. Daarin richten we ons maar op één ding: resultaat voor u en uw organisatie.