Neem de proef op de som
 
Verhelder je tekst
Serious copy

En maak informatie behapbaar

Je wilt complexe informatie overbrengen op je doelgroep. In duidelijke taal. Zodat je doelgroep het goed kan lezen, helder voor ogen heeft wat je bedoelt, het niet verkeerd interpreteert. En het liefst er ook nog iets mee doet. Vigor & Zest schrijft het voor je. Over welk onderwerp dan ook.

Vigor & Zest verheldert en maakt behapbaar
Je schakelt ons in voor een variëteit aan serieuze documenten. Ben jij op zoek naar een document dat hier niet tussen staat? Neem dan even contact met ons op. We weten er altijd wel een mouw aan te passen.

Whitepaper

In een whitepaper breng je alle informatie rondom één onderwerp samen. Op een overzichtelijke manier presenteer je de inhoud aan de lezer. Je laat ermee zien dat jij expert bent op dit gebied. De tekst is informerend, maar óók overtuigend. Het doel is dat de lezer na het lezen van jouw whitepaper in actie komt. Een whitepaper is bij uitstek geschikt om gratis aan te bieden in ruil voor contactgegevens.

Lees meer over het schrijven van een whitepaper. Of bekijk hier een voorbeeld van een whitepaper die wij maakten voor KPN.

 

Aanbesteding/Tender

Duidelijk, compleet en bondig. Dat zijn de teksten waarmee jij die aanbesteding (of: tender) binnensleept. Wij verdiepen ons in de vraag. Jij helpt ons met de inhoud. Wij schrijven de tekst. Jij wint de opdracht. Dát is samenwerken met Vigor & Zest.

Lees meer over hoe wij je helpen bij het schrijven (en winnen!) van je aanbesteding.

 

 

(Sociaal) jaarverslag

Wat is er in het afgelopen jaar allemaal gebeurd binnen jouw organisatie? Welke keuzes maakten jullie en waarom? Vertel ons jouw verhaal. Wij schrijven met flair een passende toelichting op de jaarcijfers. Een stuk dat je met trots inlevert bij stakeholders en investeerders.

Wil je hen ook laten zien dat je je maatschappelijke verantwoordelijkheid neemt? Dan schrijven we een sociaal jaarverslag voor je. Welke mvo-maatregelen en -cijfers je organisatie ook heeft.

 

Rapport

Je hebt een interessant onderzoek uitgevoerd. Of een bijzonder evenement georganiseerd. Met een degelijk rapport presenteer je de uitkomsten. In begrijpelijke taal, zodat leken het ook snappen. Fijn voor investeerders, klanten en andere geïnteresseerden.

 

Beleidsstuk

Een strategisch plan waarin je het organisatiebeleid, personeelsbeleid, marketingbeleid of andere belangrijke zaken vastlegt. In een beleidsstuk geef je antwoord op een bepaalde beleidsvraag, of een oplossing voor een probleem. Altijd met de missie, visie en kernwaarden van je organisatie als uitgangspunt.

 

Investeringsplan

Je wilt financieringen binnenslepen. Je investeerders en stakeholders overtuigen. Wij schrijven je investerings- of ondernemersplan. De waarde van jouw organisatie of project, krachtig op papier. En een duidelijke, concrete lijst met middelen die je nodig hebt.

 

Reorganisatieplan

Een reorganisatieplan waarmee je voldoende draagvlak creëert onder medewerkers. Dat zij de waarde inzien van de verandering en de eventuele gevolgen ervan. In een reorganisatieplan zijn de fasen en stappen duidelijk voor alle betrokkenen. Met een concreet, haalbaar resultaat als eindpunt.

 

Je doelgroep in beeld

Welke serious copy je ook schrijft, het is áltijd belangrijk om je doelgroep voor ogen te hebben. Wie is de lezer? Wat vindt diegene belangrijk? Is de lezer al bekend met jouw onderwerp? Vigor & Zest helpt je dit scherp te krijgen. Om vervolgens de juiste snaar te raken.

 

Michel de Vos: "Vigor & Zest weet de juiste snaar te raken"

 

Proefopdracht

Zakelijke schrijfuitdaging? Neem de proef op de som en laat Vigor & Zest je helpen.